Fraktpriser og leveringstid

Ved bestilling har du 3 valg;

1. Hentes Fredrikstad

2. Hjem på døren etter avtale

3. Levering til bedrift

Alternativ 1 er kostnadsfritt. Vare stilles til disposisjon fra vårt lager. 

Alternativ 2 og 3 prises til slutt i bestillingsprosessen (i 'Kassen'). Dette skjer på grunnlag av antall systemer og størrelsene på disse. Merk at du må angi leveringsadressen (postkode) før pris blir beregnet. Bedriftslevering er rimeligere enn privatlevering da levering til bedrift skjer dagtid uten varsling i forkant. Privat levering skjer som regel kveldstid og kunde blir kontaktet i forkant. Merk at større gods, som ikke får plass i budbil, likevel må leveres dagtid (kjøres ut med lastebil).


Leveringstid:

Kort tid etter at du har sendt inn din bestilling vil du motta en faktura fra oss. Denne betales i nettbank. Husk å påføre KID-nummer. Idet fakturaen registreres innbetalt hos oss oversendes bestilling til produsent. Merk at fakturaen vil ha 7 dagers forfallsdato. Ønsker du at vi sender bestillingen omgående er det viktig at du også betaler faktura omgående, slik at vi får registrert innbetalingen så raskt som mulig. Utsatt innbetaling påvirker leveringstiden tilsvarende. Merk også at innbetaling uten KID kunne forlenge leveringstiden.

Idet produsent bekrefter å ha mottatt bestillingen går det normalt 3-5 uker før vi har produktene på lager. Produkter som skal sendes videre innenlands går som regel ut igjen i løpet av 1-2 dager gitt kunde har bekreftet til oss at de er hjemme og at varene kan sendes.

I sum opererer vi med 4-8 ukers leveringstid, avhengig av om bestilling og innbetaling har gått raskt, og om vare skal hentes fra lager eller sendes videre innenlands.


Viktig:

Når kunde har fått beskjed om at varene er underveis med DB Schenker er det viktig at kunde kontakter DB Schenker (tlf: 07500) eller Solskjerming AS (69109888) dersom kunde ikke har blitt oppringt av DB Schenker (for avtale om utkjøring) i løpet av 3-5 arbeidsdager.

Ved varemottak er det spesielt viktig at kunde sjekker (og evt. anmerker for) eventuelle fraktskader. Kunde mottar eget skriv om hva å se etter, og hvor/dan å anmerke, fra Solskjerming AS i forkant. Merk at reklamasjoner og transportskader må gjøres gjeldende for, og før, transportør forlater kundes adresse.

Det forutsettes at transportør uhindret kan kjøre frem til avtalt leveringsadressen.

Transportør ikke har anledning til å hjelpe til med bæring av produkt(er) utover utlasting fra bil.

Frakt/leveringen er fullført idet vare er lastet ut fra transportør sitt kjøretøy og kunde har kvittert på at varene er mottatt skade(r) og mangler.

Vi anbefaler at du tar vare på emballasjen til produktet er montert og funksjonstestet.